tiistai 17. tammikuuta 2017

Analyysi verkkokauppa

TEHTÄVÄ 1.
1. Sivustoani on katseltu 193 kertaa, mutta käyttäjiä on vain 27 sekä istuntoja 43.
Vierailijoista palanneita uudestaan on 41,9% ja uusia vierailijoita 58,1%

Verkkosivuillani on käynyt myös muitakin kuin suomenkielisiä vieraita, tosin asiakkaat ovat kaikki olleet suomenkielisiä.
 Eniten asiakkaita oli 19.12.2016

2.  Aktiivisia käyttäjiä on yhteensä 27, mutta numero ei ollut alussa näin suuri. Asiakaskyselyn ja kampanjan jälkeen aktiiviset käyttäjät verkkosivuillani nousivat.

3. 11.1.2017 kävi eniten asiakkaita kohorttianalyysin mukaan, ja silloin sain eniten säilytettyjä asiakkaita.

4. Sijainnin mukaan sivuillani on käynyt Suomesta eniten käyttäjiä, sekä Venäjältä eripuolilta muutama.

Kielen mukaan sivuillani on käynyt suomalaisia, englantilaisia, yksi kieli oli Congratulations to Trump and all americans, sekä Vitaly rules google ☆*:。゜゚・*ヽ(^ᴗ^)ノ*・゜゚。:*☆ ¯\_(ツ)_/¯(ಠ益ಠ)(ಥ‿ಥ)(ʘ‿ʘ)ლ(ಠ_ಠლ)( ͡° ͜ʖ ͡°)ヽ(゚Д゚)ノʕ•̫͡•ʔᶘ ᵒᴥᵒᶅ(=^ ^=)oO.

5.  Uusia käyttäjiä on 25, eli noin 58,14% sekä palaavia käyttäjiä on 18, eli 41,86%

6. Sivustoa on katsellut 193 kertaa, mutta käyttäjiä on vain 43. Eli suurin osa on vain käynyt eikä ole tilannut.

7. Istunto kestää keskimäärin eniten 61-180 sekuntia, jolla on ollut 11 istuntoa ja 93 sivuston katselua.

8. Eniten käyttäjiä on savon koulutuskuntayhtymältä, sitten jsc er-telecom holding samara branch, jonka jälkeen dna oy.

9. Pöytäkoneella sivustollani on käynyt 38, eli 88,37% kävijämäärästä. Puhelimella on käynyt 4, eli 9,30% sekä tabletilla 1, eli 2,33%

10. Uudet käyttäjät ovat laskussa, kun taas sivut/istunto on nousussa. Istunnon keskimääräinen kesto on myös lähdössä nousuun, eli asiakkaat viihtyvät sivuillani entistä pidempään.

11.  Aloitussivulta suurin osa on mennyt kassalle, sitten seuraavaksi katsomaan shampoita, kolmanneksi suosituin on toimitusehdot. Kaikissa suosituin seuraava askel on ollut kassalle meno, ja siitä tilauksen tekemiseen. Joissain kohdissa asiakas on ensin käynyt katsomassa erilaisia tuotteita ja tuoteryhmiä ennen kassalle menoa, mutta tämä on ollut todella harvinaista katsottuna kävijäliikennettä ja verraten sitä ihmisiin, jotka menevät suoraan etusivulta kassalle.

TEHTÄVÄ 2.



Vastaukset kyselyyni ovat olleet aika yksimielisiä. Kuitenkin pientä poikkeavuutta on. Viimeiseen kysymykseen oli vastannut vain yksi asiakas, joka kuvaili kauppaamme vapain sanoin "ihan hyväksi"

Tavoite on tietenkin saada enemmän vastauksia, joiden mielestä ostaminen on hyvin sujuvaa ja helppoa, joten kaupastani täytyy saada jollain tapaa vieläkin yksinkertaisempi. Myös ulkoasua pitäisi saada tyylikkäämmäksi, jotta vastaukset olisivat siinä kohdalla. Kuitenkin kyselyyn vastanneet eivät nähneet ilmeisesti kovinkaan paljoa kehitettävää.

TEHTÄVÄ 3.


Tilauksia on ollut hyvin, mutta alekoodeja jostain syystä oli käytetty vain yksi. Kyselyyn oli kyllä vastannut useampi ihminen, mutta jostain syystä alennuskuponkia ei ole käytetty. 
Raporttejen mukaan eniten myyty tuotteeni oli Schwarzkopf BC Oil Miracle Finishing Treatment hoitoöljy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti