Tavoitteemme riippuvat tuote-esittelypäivistä, ja kaupasta jossa esittelemme.
Kahtena ensimmäisenä päivänä saimme kontakteja useampia kymmeniä, ja olimme siis isommissa kaupoissa eli K-Citymarketissa ja Prismassa.
Perjantaina menemme Iisalmen Tokmanniin, jossa tavoitteena on tietenkin saada myös usea kontakti.
Jokaisena päivänä työnantajamme on ohjeistanut tavoitteeksi myydä mahdollisimman monta leipää, lähes kaikki mitä sille päivälle on tilattu kauppaan. Kuitenkin muutaman leivän voimme jättää ilta asiakkaita varten, sillä hekin saattavat haluta ostaa leipää vaikkemme sitä enää olisikaan esittelemässä.
Joka päivä määrälliset tavoitteet on kuitenkin samat, myymme mahdollisimman paljon leipiä ja otamme mahdollisimman paljon kontakteja. Vähintään 30 kontaktia päivässään olisi sopiva tavoite, joka on myös helppo ylittääkin.
Kontaktien seuraamista voisimme pitää paperilla ylhäällä, merkitä kontaktit ja leivän ostajat erillisiin osioihin. Laitamme ylös myös kiinnostuneet, jotka sanovat ostavansa ensi kerralla tai kertovat ostaneensa leipää viimeaikoina.
Laadullisina tavoitteina pidän sitä, että osaan kertoa tuotteesta katsomatta tuotteen ainesosaluetteloa ja mahdollisimman sujuvasti ja empimättä. Sen seuraaminen onnistuu, että jos joutuu katsomaan luettelosta niin kirjaa siitä ylös. Myös laadullisesti englanniksi ja ruotsiksi esittelyn pitäisi onnistua sujuvasti.
Koululla esittelemme kaksi päivää tuotteita, 24 ja 25.5. ja siellä tavoitteina saada ainakin 15 kontaktia, sillä ihmisiä on kuitenkin vähemmän kuin myymälöissä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti