Alustavan suunnitelman ajattelin tehdä mangustille markkinointiviestintä kampanja.
Tuotteeni on https://verkkokauppa.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR//Juomat/Virvoitusjuomat/Muut-virvoitusjuomat/MUUMI-METS%C3%84MANSIKKA-0%2C5-L-KMP-VIRVOITUSJUOMA/p/6415600503044
Markkinoinnin tavoite on lisätä mangustin myyntiä 20 myydyllä tuotteella kuukaudessa enemmän. Joko niin, että yksi asiakas ostaa enemmän, tai että mangustissa käy enemmän asiakkaita.
Asiakkaitani ovat opiskelijat ja opettajat sekä muu koulun henkilökunta.
Saavutan asettamani tavoitteet tekemällä erilaisia kampanjoita, kuten esimerkiksi pakettitarjouksia ostamalla juoman saat suklaapatukan halvemmalla. Itse opiskelijana olen myös mangustin asiakas ja tiedän että halvemmat tuotteet myyvät paremmin, sekä kampanjat herättää mielenkiintoa koulupäivään.
Koululla on myös kahvila josta voi ostaa samoja tuotteita kuin mangustista, mutta mangustissa voi myydä tuotteita parempaan hintaan ja houkutella asiakkaat erilaisilla kampanjoilla. Mangusti on myös paremmalla sijainnilla koululla. Mangustissa myyjätkin ovat itse opiskelijoita, joten heiltä on myös rentoa mennä ostamaan tuotteita ja samalla rupattelemaan.
Markkinointikeinoina käytän sosiaalista mediaa joka mangustilla on, sekä koulun käytävillä mainostamista. Facebook, instagram ja SnapChat ovat pääroolissa kampanjassa, sekä myös itse tehdyt mainokset käytävillä.
Mangustin asema markkinoilla on vahva, sillä tuotteita valitaan asiakkaiden mukaan ja opiskelijat saavat ehdottaa ja äänestää itse. Myymälässä ei siis ole tuotteita jotka ei myy. Myymälässä hyvää on se, että opiskelijat ovat myymässä, joten asiointi mangustissa on rennompaa kuin muissa myymälöissä.
Tuotteeni tuo mieleen lapsuuden ja on hyvää vielä vanhempanakin, luonne sanat ovat
lämminhenkinen, iloinen, pirteä ja kodikas
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti