A. Nämä ovat hakukoneita sosiaaliseen mediaan, mitä uutta somessa tapahtuu. Ne liittyy yrityksen maineeseen siten, että jos haet yrityksen tuolta sivulta niin näkee millaisia uutisia ja sosiaalista mediaa tietty yritys tekee ja miten siitä puhutaan internetissä.
B.
C. Brändin merkitys yritykselle Kirstin mukaan on tuottaa arvoa yrityksen osakkeen omistajille, brändi on yrityksen arvokkainta ominaisuutta. Mielestäni tämä käy järkeen, sillä yritys jolla ei ole brändiä on myös vähemmän tunnettu asiakkaiden keskuudessa.
Vahvoja suomalaisia brändejä ovat ne, jotka on asennoitu oikein ja on oikea asiakaskunta. Arvo lukee ostajien ostohalukkuudessa, sen pitää olla tunnettu ja arvostettu. Pitää myös sisältää asiakkaan haluamia tuotteita. Brändi on yrityksen arvokkainta omaisuutta, ja voi tuottaa yritykselle enemmän arvoa kuin hyödykkeet.
Kansainvälisessä kilpailussa suomalaiset brändit mahdollisesti pärjäävät loistavasti, kunhan markkinointitutkimus on tehty huolella ja löydetty oikeat kilpailutekijät. Niiden avulla yritys voi täyttää sille asetetut toiveet. Nokia onnistui tässä suomessa ja intiassa todella hyvin. Mielestäni tässä on hieman perää, tosin suomalaiset yritykset eivät vielä pärjää kovin hyvin kansainvälisessä kilpailussa, mutta siihen olisi todella hyvät mahdollisuudet ajan myötä.
Jäätelömerkki ben&jerrys on tehnyt brändinsä puolesta melkein kaiken okein. Alusta asti he loivat suhteita lehdistöön ja sitä kautta markkinoivat oman jäätelönsä hyvin. Saivat lehdistön puolelleen. Hieno grafiikka on erikoinen ja jäätelö hieman kallis, mutta sekään ei vaikuttanut hyvään brändiin. He alkoivat luomaan hienoja ja positiivisa asiakassuhteita
Perinteisen median merkitys ei ole enää niin vahva kuin ennen, mutta edelleen sitä tarvitaan luotettavuuden, tunnettavuuden ja arvostuksen synnyttämiseksi. Brändi ei elä kovin kauaa ilman arvostusta, jonka saa perinteisellä medialla. Omasta mielestäni asia on juurikin näin, vielä perinteistä mediaa tarvitaan luotettavuuteen ainakin, sillä SoMessa voi mainostaa mitä vaan. Kuitenkin perinteinen media hiipuu pikkuhiljaa pois.
Suomalaiset voivat oppia aasialaisesta brändäyksestä palvelukomponentista. Palvelubrändit tulevat kaikki aasiasta, ja he ovat saaneet sen nerokkaasti kiinni jokaiseen brändiin. Suomalaisten pitäisi ottaa siitä esimerkkiä. Palvelu on aina osa brändiä. Asiakaspalvelulla luodaan se kokemus yrityksestä.
Brändin ja yrityksen menestyksellä on hyvin paljon tekemistä toistensa kanssa. Jos brändi menee pieleen, niin yrityksen johto jopa varmasti vaihtuu. Olen tässä samaa mieltä, jos yrityksen brändi ei ole kunnossa, yritys ei saa arvostusta ja luotettavaa mainetta ihmisten keskuudessa.
Toimitusjohtajan rooli on todella merkittävä brändin kehitykselle.
Brändin avulla avustetaan taloudellista kasvua viemällä brändi lähelle asiakasta ja brändikonseptin tasolle. Tuodaan brändillä arvoa tuotteille.
Ikea myy kategoriassa asiakkaille helpompaa elämää, ei pelkästään huonekaluja.
Yksilön brändäys kertoo ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visuaalisoimisesta. Halutaan olla yhä enemmän käsinkosketeltavassa maailmassa. Ihmiset on kiinnostuneita ihmisistä, joten markkinointi on helpomaa yksilön brändäämisessä. Mielestäni yksilön brändäys on hieno askel eteenpäin markkinoinnissa, ja se on hyvä uusi tapa tehdä itselle ammatti vaikka bloggauksen kautta.
Tulevaisuudessa täytyy miettiä yrityksen tarjoaman suhde asiakkaan tarpeisiin, pitää olla hieman edellä asioista ja siitä mitä asiakas tarvitsee. Pitää miettiä aina seuraavaa ratkaisua asiakkaan tulevaan ongelmaan. Täytyy lähestyä asiakasta hyvin positiivisesti. Brändäämisen seuraavia askeleita on globaalisoituminen ja sen suhde asiakkaan tulevaisuuden.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti