sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Myymäläilme ennakkokäsitys

1. Kiinnitän ensimmäisenä huomiota liikkeen ulkoasuun ja hyllyihin, miten tuotteet on esillä. Ja siihen onko tuotteet helposti otettavissa ja löydettävissä.

2. Liike antaa hyvän vaikutelman, jos se on siisti ja asiakaspalvelu on sujuvaa. Myös selkeys ja hyllyiltä helposti otettavat tavarat antavat hyvän kuvan.

3. Myyjissä kiinnitän huomiota kohteliaisuuteen ja hymyyn. Jos myyjä katsoo pahasti tai kyllästyneesti, ei myymälään tee mieli palata.

4. Henkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen tuo selkeyttä kaupassa, keneltä kannattaa pyytää apua jos en esim. löydä etsimääni tuotetta. Jos pukeutuminen ei ole yhtenäinen, ei välttämättä tiedä kuka on myyjä ja kuka asiakas.

5. Myymälän ilmeeseen vaikuttaa lähes kaikki myymälässä. Siisteys, tuotteet, asiakaspalvelu ja ulkoasu.

6. Omasta mielestäni erityisen tärkeää on myymälän ulkoinen ilme ja mainonta, sillä niillä asiakkaita tuodaan sisälle kauppaan.

7. Tunnelmaa luo valaistus ja esimerkiksi musiikki, joka joissakin kaupoissa soi taustalla.

8. Kalusteina hyviä ovat yksinkertaiset hyllyköt, joista on helppo ottaa asiakkaan itsekin tavaroita. Sopivalla korkeudella olevat hyllyt ovat myös hyviä, että niihin ylettää tälläiset lyhyemmätkin ihmiset kuten minä.

9. Hyvät hintamerkinnät ovat selkeät ja helposti luettavissa. Niiden sijoittelun tulisi olla lähellä tuotetta, jonka hintaa tarkoitetaan. Hinnat itse tuotteissa olisi myös kätevää pitää, jos mahdollista.

10. Opaskyltit on myös hyvä olla selkeät ja helposti luettavat, hyllyjen yläpuolella ne antavat hyvin suuntaa.

11. Hyvää mainontaa sisäpuolella on esimerkiksi selkeästi näkyvät alennukset ja vaikka kuvat.
Lindexillä on hieno sisäänkäynti. Kuva otettu google kuvahausta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti